STORYBOARD

מילון מונחים

ריאיון סיט-דאון (דוקומנטרי)
הסבר

ריאיון סיט-דאון הוא טכניקה נפוצה בסרטים דוקומנטריים בה המרואיין יושב מול המצלמה ועונה על שאלות. טכניקה זו מאפשרת למרואיין להביע את עצמו בצורה ישירה ופשוטה, תוך יצירת קשר ישיר עם הצופה.

מיקומי מצלמה פופולריים:

  • צילום חזיתי: זוהי הפוזיציה הנפוצה ביותר, בה המצלמה ממוקמת כמעט מול המרואיין בגובה העיניים. יתרון: פשטות, יצירת תחושה של קרבה ואינטימיות.
  • צילום מלמעלה: זווית זו ממקמת את המצלמה מעל קו העיניים של המרואיין, ויוצרת תחושה של חולשה או פגיעות. .
  • צילום מלמטה: זווית זו ממקמת את המצלמה מתחת לגובה העיניים של המרואיין, ויוצרת תחושה של סמכותיות או עוצמה. .
  • צילום פרופיל: זווית זו מציגה את המרואיין מהצד, ומתמקדת בפרופיל שלו. יתרון: הדגשת קווי המתאר של פני המרואיין, יצירת תחושה של מסתורין.
  • צילום משולב: ניתן לשלב בין זווית צילום אחת לאחרת לאורך הריאיון, כדי ליצור עניין חזותי ולספר סיפור מורכב יותר. יתרון: גיוון, יצירת דינמיות.
  • יתרונות מיקום מצלמה:
  • השפעה על תפיסת המרואיין: מיקום המצלמה יכול להשפיע על האופן שבו הצופה תופס את המרואיין. לדוגמה, צילום מלמעלה יכול לגרום למרואיין להיראות פגיע יותר, בעוד שצילום מלמטה יכול לגרום לו להיראות סמכותי יותר.
  • הדגשת רגשות: מיקום המצלמה יכול להדגיש רגשות מסוימים של המרואיין. לדוגמה, צילום פרופיל יכול להסתיר את הבעות הפנים שלו, בעוד שצילום חזיתי יכול להדגיש את הרגשות שלו.
  • יצירת דינמיות: שילוב בין זוויות צילום שונות יכול ליצור דינמיות בסצנה ולעזור לספר סיפור מורכב יותר.
  • בחירת מיקום המצלמה:

בחירת מיקום המצלמה תלויה במספר גורמים, כגון:

  • מטרת הריאיון: מה רוצים להשיג בריאיון? האם רוצים להציג את המרואיין כסמכותי, פגיע, או משהו אחר?
  • אופי המרואיין: מהי האישיות של המרואיין? האם הוא מרגיש בנוח מול המצלמה?
  • הנושא של הסרט: מהו הנושא של הסרט? האם הוא נושא רציני או נושא קליל?
סצינה מס: 1
תיאור: לונג סייד. המרואיין נמצא בקו השליש ומדבר לכיון החלק הרחב (שני שלישים)
Storyboard Image
1MCUFS50mm
תיאור: העמדת המרואיין בקו השליש השמאלי. המראיין יושב מימין למצלמה וטיפה לפניה. (הכי קרוב שהוא יכול למרואיין מבלי שהוא יראה בפריים). זו העמדה הכי פופולרית בקולנוע הדוקמנטרי לראיון ישוב. אם יש מצלמה שנייה לראיון ניתן לכוון את הפריים לקלוז אפ לונג סייד. ואת המצלמה השניה למדיום שוט לונג סייד. (חשוב מאותו כיוון של קו הפעולה)
Storyboard Image
2MCUFS50mm
תיאור:
Storyboard Image
3nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
4MCU3/4P50mm
תיאור:
Storyboard Image
5nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
6nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
7nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
8nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
9nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
10nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
11nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
12nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
13nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
14nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
15nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
16nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
17nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
18nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
19nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
20nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
21nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
22nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
23nullnullאורך מוקד
תיאור:
Storyboard Image
24nullnullאורך מוקד
תיאור:
סצינה מס: 2
תיאור: פול רום
Storyboard Image
1MLSFS24mm
תיאור:
סצינה מס: 3
תיאור: פרופיל
Storyboard Image
1MCUPS50mm
תיאור: